Huur ons in!

Organiseer bedrijfsfeesten, bruiloften, fotoshoots, filmopnamen of eigen stoomtreinritten op ons karakteristieke depot en met onze authentieke stoomtreinen.

Organiseer uw bedrijfsfeest op ons depot! Zowel binnen als buiten kunnen we vloeroppervlak naar wens beschikbaar maken. Zo kunt u bijvoorbeeld binnen lekker borrelen in een klassieke locomotievenloods of buiten heerlijk barbecueën.

Voor kleine groepen kunnen we ook in het restauratierijtuig Mitropa catering verzorgen. Verwelkom uw gasten met koffie en gebak of bied uw gasten een compleet verzorgde lunch aan.

Neem contact op met onze evenementencommissie om alle mogelijkheden te bespreken.

DE LOCATIE

Op onze locatie zijn karakteristieke plekken te vinden die uitermate geschikt zijn voor fotoshoots en filmopnamen. De locomotievenloods is een loods met 5 sporen, winkel, museum en kantine. In de loods hebben we een aantal draaibanken, een grote verzameling gereedschap, werkputten om aan de onderkant van rijtuigen en locomotieven te werken. Bijna de hele loods kan naar wens uitgeruimd en ingericht worden.

Naast de locomotievenloods hebben we een klassiek ingericht perron waar twee rijtuigen langs kunnen staan. Er zijn oude bankjes, koffers, oude borden en andere attributen die samen voor een authentieke uitstraling zorgen.

Op ons terrein hebben we ook een rijtuigenloods van 100 meter lang. Hierin stallen we onze rijtuigen, een buitendienst gestelde stoomlocomotief en staan er grote stellages met gereedschap en materiaal.

Buiten hebben we een grote betonnen wasplaats, een overweg, rangeerterrein, een grote kolomkraan en een kolenbak. Verderop op het terrein hebben we een werkende draaischijf met een diameter van 23 meter. De draaischijf kan met de hand, met luchtdruk of met elektriciteit aangedreven worden.

Aan het eind van ons terrein ligt een modern perron. Dit perron is gebouwd met dezelfde materialen en op dezelfde manier zoals de meeste huidige perrons in Nederland zijn gebouwd. Langs dit perron kunnen we vier rijtuigen plaatsen.

DE COLLECTIE

Onze collectie bestaat uit stoomlocomotieven waarvan vijf locomotieven met kolen gestookt worden en een locomotief met olie gestookt wordt, diesellocomotieven voor rangeerwerkzaamheden, een aantal rijtuigen voor reizigerstreinen, een paar restauratierijtuigen (1 bedrijfsvaardig) en een aantal goederenwagens. We zorgen ervoor dat we vrijwel altijd twee bedrijfsvaardige stoomlocomotieven hebben.

We bezitten vijf bedrijfsvaardige 2e-klas rijtuigen en drie 1e-klas rijtuigen waarvan eentje momenteel gereviseerd wordt. Tevens wordt een coupé in een 2e-klas rijtuig gebruikt voor opslag. Deze coupé is voor dit doeleinde leeg gehaald en kan naar wens ingericht worden met aangepast meubilair.

Onze treinen mogen over bijna alle hoofdspoorwegen in Nederland en Duitsland rijden.